måndag 17 januari 2011

Min första dag på blogger.com

Det här var inte lätt! Men vem har sagt att det ska vara det......?

Jag bloggar sedan tidigare på stallslattman.zoomin.se (zoomin.se upphör 31 mars 2011) och stallslattman.bloggplatsen.se. Nu ska jag prova och se hur jag tycker att blogger.com fungerar!

Känns lite förvirrande så här i början med ny bloggsida men frågetecknen brukar reda ut sig med tiden.

Idag är det måndag.....inte helt fel.....en dag närmare helgen! Jag tror det kallas för positivt tänkande......

Jag brukar alltid sluta mina blogginlägg med NY DAG - NYA MÖJLIGHETER! Jag tror inte alltid på det uttrycket men det är inte helt fel att försöka övertala sig själv att så är fallet......att varje dag har nya möjligheter!

Mitt liv består till stor del av hästar. Både jag och min man ägnar det mesta av fritiden till allt som har med hästar att göra.
Vi bor på en liten hästgård. Två boxplatser - två hästar. Nja.....ibland har jag töjt på det här med två boxplatser. Vi har som mest haft fyra hästar men har nu gemensamt bestämt att det ska bara vara två hästar i framtiden.
Ett sätt att se till att det efterlevs är att verkligen bara ha två boxplatser. Vi håller på att bygga om i stallet och efter att den ombyggnationen är klar så finns det bara två boxar.

Fast vi håller på att fundera på att gå över till lösdrift året runt och då vet man ju inte förstås............HÄR SKULLE JAG HA VELAT HAFT EN SMILEYS - MED ETT STORT LEENDE OCH MED GLIMTEN I ÖGAT! Hittar inga smileys på den här bloggen.......synd.....eller har jag missat dom.......

Nåja - två boxplatser, två hästar:

Slättmans Märta-Louise, knabstrupper, född 2007. En otroligt vacker tjej med mycket energi och nyfikenhet. Älskar att träna! Mycket tömkörd och lite annan markträning emellanåt. Inridning precis påbörjad.


På bilden är det första gången som Leif rider Märta-Louise på "egen hand".  Jag tror det är tredje gången han sitter på henne. Det är Leif som rider in Märta-Louise med lite hjälp av mig från backen.

Märta-Louise är född på gården. Vi ägde hennes mamma - Silva - i ca 10 år. Tyvärr blev hon skadad i slutet av 2005 och efter några år som promenadhäst, skönhetsdrottning och mamma så vandrade hon vidare till hästarnas eviga gröna himmel. Mamman Silva var en helt underbarhäst. Här är en bild på mig och Silva:



På vår gård finns också en helt underbar kallblodstravare med namnet Bältra Greven (kallas bara för Greven). Han kom till oss i slutet av maj 2010. Det är en fantastiskt trevlig kille. En av sakerna som fascinerar mig med honom är att han luktar så väldigt på allt - länge och intresserat. Kul grej!
Här är en bild av mig och Greven då vi står och väntar på våran tur - kurs i akademisk ridkonst, sommaren 2010.



Japp - då har jag försökt mig på att blogga här på blogger.com för första gången. Vi får se hur det artar sig i framtiden........


                                          NY DAG - NYA MÖJLIGHETER!

Bilden tecknad
                                                               av Tomas Slättman

                                                               Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar